Politica de retur
Pentru a returna produse va rugam sa urmati pasii de mai jos:
1. Cititi termenii si conditiile aflate mai jos in care se pot returna produsele.
2. Completati formularul de retur si asteptati sa fiti contactati de colegii nostri.
3. Daca ati primit confirmarea ca indepliniti conditiile de retur, pentru retururile din alte localitati in afara de Bucuresti, trimiteti produsele prin intermediul firmei de curierat "Sameday", fara ramburs, la adresa indicata de colegii nostri in raspuns.
Pentru Bucuresti returnati produsele personal la adresa: Str. Heliade Între Vii nr. 8, Sector 2, București (în incinta Mobest).
4. Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate veti fi contactat/a privind desfasurarea si finalizarea acestei proceduri.
1. Termeni si conditii
Retragerea din contract / renuntarea la cumparare
Daca sunteti un Client persoana fizica, ati primit produsele printr-un curier si v-ati razgandit – le puteti returna in termen de maxim 14 zile calendaristice, fara necesitatea prezentarii unui motiv anume si fara nici un fel de penalitati, conform legii (O.U.G. 34/2014).
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta sau nu returul produselor.
Conform Art 6 alin 1 litera i) din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
va informam faptul ca, in situatia in care va exercitati dreptul de retragere din contractul incheiat la distanta, costul cu returnarea poduselor este in sarcina cumparatorului/clientului.
Astfel, pentru returnarea produselor achizitionate prin contract la distanta, PRODUCTON SRL va percepe taxarea returului in functie de costurile practicate de furnizorul nostru de servicii de curierat (pentru fiecare produs se va percep taxa afisata in platforma curierului). Contravaloarea taxei de retur se va retine din suma achitata initial.
Va informam ca puteti opta pentru returnarea produselor printr-un curier ales de dvs achitand taxele practicate de acesta direct curierului respectiv.
Produsele trebuie predate curierului in conditii de ambalare care sa asigurea integritatea acestora pana la receptia fizica a furnizorului PRODUCTON.
Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014 mentioneaza:
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."
Ce trebuie sa stiti, astfel incat lucrurile sa se rezolve rapid:
- Se recomanda pastrarea completa a ambalajului si este necesara pastrarea accesoriilor care insotesc produsul.
- Este necesara returnarea cadourilor care au insotit produsul achizitionat, atunci cand este cazul.
- Returul produselor care au facut obiectul promotiilor de tip cadou – bundle se accepta doar daca sunt insotite de produsele care s-au acordat sub forma de cadou - bundle, sigilate, cu ambalaj intact.
- Produsul returnat trebuie sa fie insotit de factura si certificat de garantie;
- Costul de transport pentru returnarea produselor este suportat de catre consumator, existand si posibilitatea de a fi aduse direct la sediul nostru.
- Pentru Bucuresti returnati personal produsele la adresa Str. Heliade Între Vii nr. 8, Sector 2, București (în incinta Mobest).
-Pentru a putea ca produsele sa fie receptionate initiati procedura de retur prin completarea formularului de retur de mai jos.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioada de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate :
a) Formular de retragere: completati formularul de retur de mai jos.
b) orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract.
a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) inregistrari audio, video, sau programe informatice desigilate
g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material
h) produsele asupra carora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii
i) servere sau accesorii pentru acestea
j) produsele aprovizionate pe comanda externa, care nu se afla deja in stocul furnizorului
k) folii pentru tablete, telefoane mobile și eBook readere desigilate si folosite
l) software,m licente desigilate (sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate
m) licentele software livrate pe cale electronica
n) nu se accepta returul daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare, daca produsele au licențe OEM activate sau daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare
o) cartusele/tonerele/alte consumabile aflate in pachet, desigilate si a imprimantelor/multifunctionalelor/copiatoarelor/aparatelor de fax care au cartusele/tonerele/alte consumabile aflate in pachet, desigilate.
Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect returnarea cartuselor/tonerelor/altor consumabile aflate in pachet, desigilate si a imprimantelor/multifunctionalelor/copiatoarelor/aparatelor de fax care au cartusele/tonerele/alte consumabile aflate in pachet, desigilate.
Produsele defecte de noi (DOA –Dead on Arrival)
Produsele care prezinta defectiuni sau vicii de fabricatie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termenilor de garantie), declarate in termen de 48 de ore de la receptie, vor fi inlocuite fara alte costuri - in limita stocului disponibil si cu conditia ca produsul sa fie pachet complet exact ca in momentul ridicarii sau livrarii. Inlocuirea se va face in urma verificarii integritatii produselor de catre service.
Produsele susceptibile de nerespectarea conditiilor de garantie vor fi preluate in regim normal de garantie pentru redirectionarea catre un service autorizat in vederea diagnosticarii. In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.
Adresa si datele de contact pentru retur
Returul produselor se va face direct la sediul nostru sau prin curierul rapid "Sameday" mentionand datele:
Producton SRL
Sos. Str. Heliade Între Vii nr. 8, Sector 2, București (în incinta Mobest)
Telefon: 021/9006.
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3 @)
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
- desigilarea sau instalarea licențelor software;
- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
- produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc.
Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:
1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, cartușe refil, acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie etc.);
2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
4. Extensii de garanții;
5. Birotica și papetărie;
6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
8. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
9. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
10. Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip Casti Earbuds care au fost desigilate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014.
(ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).
2. Politica de conformitate la livrare
Toate produsele comercializate de noi beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare. Produsele sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte. Produsele din categoria Resigilate sunt mentionate ca atare.
Cand primiti produsele comandate – va rugam sa verificati:
- Integritatea fizica a coletelor si produselor in momentul primirii lor, in prezenta curierului si cereti intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor in cazul in care coletul sau produsul prezinta urme de deteriorare.
Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
- Conformitatea produsului primit cu cel comandat (daca este acelasi produs pe care l-a comandat si care apare pe factura);
- Certificatul de Garantie.
Ambele documente se gasesc in contul dumneavostra de client, in cazul in care comanda a fost plasata prin intermediul site-ului.
Daca ati verificat si constatati o neconformitatea la livrare a produsului trebuie sa o anuntati in maxim 48 de ore de la livrare la numarul de telefon afisat pe site (Call Center) sau pe email la adresa: sesizari@cartusel.ro.
Vom rezolva problema de neconformitate anuntata in primele 48 de ore exclusiv pe cheltuiala noastra (costuri de transport, logistice, inlocuirea produsului).
Singura conditie este ca dumneavoastra sa returnati produsele in exact aceesi stare in care a fost receptionat, fara a fi desigilat, folosit sau fara a avea amabalajul deteriorat.
FORMULAR RETUR